به دنیای زنبورعسل و زندگی سالم خوش آمدید، مفتخریم که بهترین و عالی ترین و طبیعی ترین ماده غذایی و دارویی دنیا را تقدیم شما می کنیم ...

ژل رویال یا شیر زنبور عسل

ژل رویال -یا شیر زنبور عسل- royal jelly


نحوه تولید در کندو و اثرات آن برروی زنبوران عسل
ژله رویال یک ماده کرمی شکل (خامه ای) و به رنگ سفید شیری متمایل به زرد کم رنگ تا کاملا زرد می باشد که توسط زنبوران کارگر ترشح شده و جهت تغذیه ملکه کلنی بکار می رود. ملکه زنبور عسل بطور قابل توجهی دارای طول عمر بیشتر و ظرفیت تولید مثل زیادتر مخصوصاً در مقایسه با زنبوران کارگر می باشد. یک ملکه زنبور عسل می تواند تا پنج سال و یا بیشتر عمر نماید که این خیلی بیشتر از طول عمر زنبوران کارگر که حدود شش هفته یا کمتر عمر می کنند می باشد. یک ملکه بالغ تقریباً ۵۰% بزرگتر از یک زنبور کارگر بوده و روزانه قادر به تولید حدود ۲۵۰۰ تخم است. یک ملکه از تخمی مشابه با تخم کارگران تولید می شود با این تفاوت که ملکه برای دریافت جیره غذایی محتوی ژله رویال خالص انتخاب شده است. از ژله رویال به عنوان «اکسیر» یا «گوهر گرانبهای» کندوی زنبور عسل یاد شده و بسیاری از تحقیقات در حال بررسی ارزش تغذیه ای و اثرات آن بر روی زندگی موجودات هستند. 
ترکیبات، خصوصیات مفید و اثرات آنها در درمان بیماریها
ژله رویال تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص بوده و خصوصیات آنتی باکتریایی و آنتی میکربی این ماده جهت تأمین طیف گسترده ای از شرایط سلامتی انسان مفید می باشد. ژله رویال در تأثیر بر آسم برونشیتی (ریوی)، بی خوابی و انواع مختلف مشکلات خویشاوندی در مردم بسیار مفید واقع شده است. ژله رویال سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و بر روی ارگان های اساسی بدن مثل کبد و کلیه می تواند مفید واقع شود. ژله رویال تقریباً دارای ۱۲% پروتئین، ۶-۵ در صد لیپید، ۱۵%-۱۲% کربوهیدرات، غنی از ویتامین B، محتوی ۱۷ اسید آمینه (شامل ۸ اسید آمینه ضروری) می باشد. ژله رویال یک ماده مغذی غنی از هورمونهایی با طیف گسترده ای از اثرات سودمند است. همچنین محتوی ۱۵% اسید اسپارتیک بوده که یک ماده ضروری برای رشد بافتها، عضلات و بازسازی سلولها می باشد. در ارتباط با قابلیت مبارزه بدن با «رادیکالهای آزاد» اسیدهای آمینه شکل دهنده عناصر شیمیائی بسیار اساسی بدن ما بوده و برای رشد و توانائی مبارزه با عفونت ها و بیماریها ضروری است. در بسیاری از شرایط بدن انسان توانائی ساخت اسیدهای آمینه را نداشته و ما آنها را از طریق خوردن غذاها بدست می آوریم. با توجه به اهمیت اسیدهای آمینه و وجود مقادیر بسیار زیاد آنها در ژله رویال، توجه خاص به آن را اجتناب ناپذیر می سازد. بنابراین به علت عدم تأمین مواد مغذی مهم توسط غذاهای مصرفی، ما نیازمند استفاده از محصولات مکمل مثل ژله رویال برای جبران کسری مواد مغذی در رژیم غذائی روزانه مان هستیم. در بیمارانی که شیمی درمانی می شوند اثرات کمکی و مفید ژله رویال طی آزمایشات متعدد ثابت شده است (از انتشارات وزارت بهداشت کشور آمریکا، قدرت کندوی زنبور عسل، ۲۰۰۲).
 مصرف ژله رویال خالص دردوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی کودکان نقش بسیار مهمی دارد. در درمان نازائی و نارسایی های حاملگی مصرف آن به عنوان یک داروی بسیار موثر توصیه می شود. در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی در خانواده های نازا که با مصرف منظم ژله رویال بچه دار شده اند در منابع بسیاری گزارش شده است. در زنان با افزایش قابلیت تلقیح و درمردان با افزایش کیفیت اسپرم سبب حاملگی موفق و بچه دار شدن می گردد. در درمان بیماری صرع (غش) یک منبع شفابخش محسوب می شود. در افرادی که بطور مرتب ژله رویال و گرده مصرف نموده اند، کاهش شدت،  تعداد حملات و حتی عدم بروز حملات صرع تا چندین ماه در منابع مختلف ذکر شده است.
در افراد مبتلا به مرض قند (دیابت) با مصرف مستمر و منظم ژله رویال، کاهش در دریافت انسولین به میزان ۵۰% مشاهده شده است. بنابراین در کنار بهره مندی از اثرات شبه انسولین ژله رویال، کبد  کمتر صدمه دیده و از فواید بیشمار ژله رویال نیز استفاده می گردد. در درمان بیماریهای سیستم عصبی مثل فراموشی، پارکینسون و آلزایمر به علت غنی بودن از نظر استیل کولین و فسفولیپیدها بسیار مؤثر می باشد. همچنین به علت دارا بودن مقادیر زیادی از هورمونهای طبیعی، مواد معدنی، ویتامین های B کمپلکس، اسید فولیک و برخی اسیدهای چرب علاوه بر اثرات مفید برروی مغز و سیستم عصبی در کاهش دردهای میگرن، درمان افسردگی، کاهش استرس و بی خوابی های شبانه بسیار مؤثر است.
در تقویت سیستم ایمنی بدن طی آزمایشات علمی گسترده تأثیر ژله رویال ثابت شده است. از اینرو در مقابله با انواع سرطان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده و در جلوگیری از تشکیل تومور و پیشرفت آن تأثیر بسزائی دارد. هچنین در بیماران تحت شیمی درمانی از آسیب های احتمالی کبد و کلیه ها جلوگیری می کند.
طی یک تحقیق انجام شده در دانشگاه ناکازاکی ژاپن، حیوانات آزمایشگاهی که با ژله رویال تغذیه شده بودند ۸۵% افزایش در قطر استخوان هایشان مشاهده و استخوان سازی تقویت شده بود.
کاهش کلسترول خون به میزان ۵۰%، انرژی زا برای ورزشکاران و افراد پرکار، کاهش دردهای دوران یائسگی در زنان (منوپوز) و جبران کاهش ترشح تستوسترون (آندروپوز) با عملکرد شبه تستوسترون در مردان، حفظ تعادل هورمونی در بدن، افزایش نیروی جنسی، تنظیم فعالیت غده تیروئید، از دیگر ویژگی های مهم ژله رویال می باشد.
در کشور بلغارستان، نتایج حاصل از آزمایش مصرف ژله رویال برروی ۱۲۵ بیمار مبتلا به آرتروز بسیار امیداوار کننده بوده است. همچنین در درمان و پیشگیری از روماتیسم و تنگی نفس اثرات مفیدی نشان داده است
طی سی سال گذشته، تولیدات زنبور عسل مخصوصاً ژله رویال یا ژله سلطنتی و گرده زنبور عسل، از طرف متخصصین سرطان شناسی، بیماریهای زنان، متخصصین داخلی و دامپزشکان در بسیاری از دانشگاهها و مراکز پژوهشی سراسر دنیا موضوع تحقیق بوده و هم اکنون سالانه صدها پروژه تحقیقاتی در مورد این مواد انجام می گیرد.
روند رشد جمعیت و ارتقاء آگاهی های عمومی در چند دهه گذشته نیازهای تازه ای را فراروی مسئولین و محققین قرار داده است. زیرا به دنبال این رشد فشار زیادی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد آمده و از طرف دیگر نیاز روزافزون برای تأمین غذا منجر به تشدید این روند گردیده است. لذا به منظور ایجاد تعادل در منابع طبیعی و برآورد نیازهای مردم بایستی اقداماتی را مورد توجه قرار داد که در عین رفع نیازمندیهای غذائی جامعه منجر به بهبود و یا لااقل حفظ محیط زیست شود. در این رابطه زنبور عسل با توجه به بیولوژی و تنوع تولیدات خود می تواند جایگاه ویژه ای در تأمین غذا داشته باشد.
در این سایت در کنار معرفی ژله رویال و سایر محصولات تولیدی توسط زنبوران عسل، اطلاعات بسیار مفید علمی و کاربردی در ارتباط با مداوای بیماریهای بسیار حاد مثل سرطان، تقویت سیستم دفاعی بدن، ارتقاء سطح کیفی شرایط جسمانی، افزایش در صد باروری و … که با مصرف صحیح محصولات زنبور عسل حاصل می شود و توسط دانشمندان علوم مختلف در نتیجه انجام آزمایشات گسترده بدست آمده است در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.
 ژله رویال ، گرده ، بره موم و عسل خالص محصولاتی کاملاً طبیعی با خواص مفید بیشمار بوده و مصرف آنها برای تمامی افراد جامعه از هر گروه سنی از ۷ تا ۷۰ ساله (مردان، زنان و کودکان) اکیداً توصیه می شود.
تولیدات زنبور عسل مخصوصاً ژله رویال یا ژله سلطنتی با دارا بودن تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، خواص آنتی بیوتیکی طبیعی و مقابله با انواع عفونت ها، محافظت اندام های آسیب پذیر بدن در مقابل تأثیرات سوء شیمی درمانی و عوارض جانبی برخی روش های درمانی؛ نشاط جوانی، نیرو، سلامتی و عمری طولانی را برای انسانها به ارمغان می آورد
نگهداری ژل رویال
به علت حساس بودن ژل رویال نمیتوان آن را در بیرون و در دمای معمولی نگهداری کرد ژل رویال را پس از برداشت از شاخون با دستگاه وکیوم و بسته بندی در شیشه های  رنگی و کلا ظروفی که نور به آن نیوفتد میتوان آن را در فریز در دمای  ۱۸-درجه به صورت  منجمد و به  مدت ۱۸ ماه نگهداری کرد
مصرف ژل رویال
بهترین راه مصرف ژل رویال برای همه سنین به صورت زیر زبانی میباشد . به طوری که روزانه ۲ بار و هر بار (حدودا نیم الی ۱ گرم ) قبل از صبحانه و شب قبل از خواب مصرف شود دز مصرف در بیماریهای حاد میتواند بیشتر نیز باشد که رفته رفته باید مقدار آن کم گردد .
کودکان بالای ۳ سال  نیز می توانند روزی  ۲ بار قبل از صبحانه و شب قبل از خواب نصف قاشق چای خوری کوچک حدودا تا نیم گرم  میل کنند .
ژل رویال را نیز میتوان به صورت مخلوط با عسل مصرف کرد ژل رویال در عسل خراب و فاسد نمی شود و کاملا خواصش حفظ میگردد و تا ۱ ماه در بیرون از یخچال میتوان آن را  نگهداری کرد  (متاسفانه دیده می شود که عده ای از همکاران بی اطلاع از این موضوع اقدام به ترکیب این ماده پر ارزش با عسل مینمایند و ان را در بیرون و در داخل فروشگاه و یا مغازه بمدت چند ماه و حتی بیش از یکسال نگهداری میکنند که این کار باعث خراب شدن ژل و بی ارزش شدن ان میشود و بسیار خطرناک و مسموم کننده میباشد )
 مقدار مخلوط ژل رویال با عسل
مقدار مخلوط ژل  با عسل. ۳۰ الی ۵۰گرم ژل با یک کیلو عسل خالص مخلوط گردد و روزی دو بار هر بار یک قاشق غذا خوری قبل از صبحانه وشب قبل ازخواب میل شود البته این ترکیب رابط مستقیم با نوع بیماری و وزن بدنی بیمار دارد که دز آن باید هنگام تهیه با فروشنده مشاوره گردد.
مخلوط ژل و عسل را نیز میتوانید به صورت زیر زبانی  میل نمایید  چون مقدار زیاد آن از طریق بزاق دهان زودتر جذب بدن می شود 
  به یاد داشته باشید جهت کسب نتیجه مطلوب از هر ماده غذایی مصرف زیرزبانی نتیجه بهتر و سریعتر در پی دارد و اکیدا توصیه میشود
چند نکته در مورد مصرف ژل رویال : لطفا قبل از مصرف ژل نکات زیر را حتما مطالعه فرمایید 
بعلت حساس بودن ژل به مواد شیمیایی و نگهدارندها موجود در مواد غذایی کارخانه ای حتما قبل از مصرف و در زمان و دوره مصرف ژل از خوردن مواد غذایی کارخانه ای و بسته بندی که در ترکیب خود از مواد نگهدارند و شیمیایی استفاده شده اکیدا خودداری فرمایید این مواد باعث از بین رفتن خواص مفید ژل میگردد  . از حرارت دادن ژل و ترکیب ان با چایی داغ و شیر داغ و…جدا بپرهیزید گرما خاصیت ژل را از بین میبرد .حتما ژل را درون فریزر و در دمای کمتر از ۱۸ درجه نگهداری کنید . بهتر است پس از مصرف حتما درب ژل را محکم کنید تا هوا درون ان نفوذ نکند و باعث اکسیده شدن آن نگردد . در ترکیب ژل با عسل حتما از عسلهای خالص و مطمعن استفاده شود و از نگهداری و مصرف ترکیب عسل و ژل بیش از یک ماه خودداری گردد حتما  جهت حفظ خواص مفید آن در جای خنک منزل نگهداری شود .در مناطق گرمسیر و در تابستان حتما درون یخچال نگهداری کنید .از تابش نور شدید جلوگیری کنید و در درون پلاستیک تیره و یا درون جعبه که نور به ان نتابد  نگهداری نمایید تابش نور باعث تخریب ویتامینهای مفید ژل می شود . حتما افرادی که مشکل خاص دارند جهت بهبودی یک دوره دو ماهه از ژل رویال زیر نظر مشاور و متخصص این امر استفاده نمایند  مقدار مصرف حدود ۵۰الی ۱۰۰گرم  در طول ۲ ماه بصورت زیر زبانی روزی  نیم الی ۱  گرم صبح نیم ساعت قیل از صبحانه ونیم الی ۱و  گرم شب قبل از خواب می باشد  که به نسبت سن و وزن بدنی و مشکل بیمار مشخص میگردد. ترکیب با عسل نیز بصورت یک قاشق غذا خوری صبح قبل از صبحانه و یک قاشق غذاخوری شب قبل از خواب میباشد لطفا  پس از مصرف ژل و عسل از خوردن مایعات تا نیم ساعت بپرهیزید  در بیماران حاد  و خاص میزان مصرف با افراد معمولی فرق داشته و دز مصرفی به نسبت مشکل تعیین میگردد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید
منع مصرف ژل رویال : مهم 
اصولا ژل رویال هیچ ضرری برای انسان ندارد بر عکس بسیار مفید و مقوی و تاثیر گذار است  ولی گاهی مشاهده شده تعدادی از افراد پس از خوردن ژل رویال دچار حساسیت های خفیفی می شوند ژل رویال  از ترشحات مغزی زنبوران پرستار که به واسطه خوردن گرده ترشح میگردد حاصل می شود  و برای بعضی از افراد حساسیت زا میباشد  از این رو بهتر است کسانی که مخصوصا در  فصل بهار دچار  حساسیتها و واکنشهایی از جمله خارش شدید پوست . آبریزش بینی . ابریزش چشم . عطسه و…..می شوند از خوردن ژل رویال و گرده گل  پرهیز کنند  لطفا افرادی که دارای این شرایط هستند قبل از خرید در این زمینه از فروشنده معتبر که اطلاعات مفیدی در این زمینه  دارد مشورت بگیرید . البته در بعضی از افراد این واکنش دیده شده است و افرادی بوده اند که نتیجه عکس داد ه و با خوردن ژل مشکل حساسیت انها بر طرف شده است .
      
ژل رویال تجویز شده جهت درمان انواع بیماریها و نتایج مثبت بدست آمده در درمان و کنترل این بیماریها توسط مرکز تخصصی عسل اصغرپور (اورین عسل )
درمان نازایی وناتوانی جنسی در آقایان و خانم ها ۱۰۰% . افرادی که شیمی درمانی میشوند(قبل و بعد شیمی درمانی). تومور مغزی . سرطان خون . مشکلات معده تهوع زیاد حتی افردی که قادر به خوردن آب میوه هم نبودند درمان شدند .  آرتروز و رماتیسم بیشتر در خانم ها. دردهای مفصلی حتی در کودکان . پوکی استخوان .. در درمان دیسک کمر نتایج بسیار خوبی کسب گردیده است .درمان دیابت تا%۸۰ . گرفتگی رگها و مشکلات قلبی و عروقی .  زخم های شدید در دست و پاها.  تقویت عمومی بدن حتی در ورزشکاران حرفه ای و آماتور. جهت رفع مشکلات رشد, بیشتر در کودکان .کنترل انواع سرطان ها .  رفع چین و چروک پوست و سیاهی دور چشم و احیاء بافتهای مرده پوست  بیشتر در خانم ها. و غیره  ………………………

پشتیبانی آنلاین واتساپ