به دنیای زنبورعسل و زندگی سالم خوش آمدید، مفتخریم که بهترین و عالی ترین و طبیعی ترین ماده غذایی و دارویی دنیا را تقدیم شما می کنیم ...

عسل و لاغری

عسل و لاغری

آیا عسل برای لاغری مفید است؟

عسل همواره در کاهش وزن مؤثر است اما باید دید به چه دلیل خاصیت کاهش‌دهندگی وزن را دارد.
شکرهای تصفیه شده که فاقد ویتامین و مواد معدنی است را اغلب شکرهای خالی از کالری می‌گویند. این نوع شکرها باعث سوخت‌وساز مواد غذایی در بدن می‌شوند
اما در عین حال پس از اتمام مواد غذایی موجود در بدن مانع سوخت‌وساز کلسترول و اسید چرب شده و در نتیجه باعث بالارفتن کلسترول شده، اسید چرب در بافت‌ها ایجاد کرده و فرد در نهایت چاق می‌شود.
اما در مقابل عسل که ماده شیرین طبیعی است شامل ۲۲ نوع آمینو‌اسید و مواد معدنی است که برای متابولیسم بدن ضروری بوده و در پیشگیری از چاقی مؤثر است. این تصور در بین عموم مردم وجود دارد که مصرف یک لیوان آبلیمو به همراه اندکی عسل در اول صبح در از بین رفتن سلولیت‌ها مؤثر است چراکه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.
اگر شما به فکر کاهش وزن و سرعت بخشیدن به متابولیسم کند بدنتان هستید حتما به این دستور غذایی مصرف آبلیمو و عسل در صبح ناشتا عمل کنید. اما نسخه عمومی دیگری که برای کاهش وزن توصیه می‌شود مصرف نوشیدنی است که از عسل و دارچین تهیه می‌شود. دستور تهیه آن به این صورت است که ابتدا نصف قاشق پودر دارچین کوبیده شده را در یک فنجان آب جوش حل می‌کنیم و برای مدت نیم ساعت فنجان را کنار گذاشته و روی آن را می‌پوشانیم، سپس محتویات فنجان را از صافی عبور داده و یک قاشق عسل اضافه می‌کنیم. مصرف این نوشیدنی اول صبح و نیم ساعت قبل از صبحانه در پیشگیری از چاقی مؤثر است.
عسل می‌تواند برای افرادی که بیش از حد غذا می‌خورند یا اینکه بعد از هر وعده غذایی در معده خود احساس ناراحتی می‌کنند،‌بسیار موثر باشد، علت آن است که این ماده شگفت‌انگیز به هضم بیشتر غذا کمک می‌کند. عسل یک کربوهیدرات ساده است که می‌توان به راحتی با شکم ناشتا آن را مصرف کرد چون حاوی قندی است که به راحتی قابل هضم است. غذاهایی که غنی از قند یا ترکیبات قندی هستند را کربوهیدرات می‌نامند. نحوه سازمان‌دهی قند در مواد غذایی مشخص می‌کند که چنین قندی منبعی ساده یا مرکب از کربوهیدرات‌هاست. مواردی مانند غلات و حبوبات منابع مرکب کربوهیدرات به شمار می‌روند.

نظریه کارشناسان در مورد عسل و لاغری


اخیرا نظریه‌ای براساس رژیم معروف به زمستان خوابی ارائه شده که در آن ارتباط مستقیمی میان عسل که غنی از فروکتوز (قند میوه) است و کاهش وزن وجود دارد. بر این اساس اگر شما شب یک قاشق عسل را به‌صورت خالص یا به‌صورت نوشیدنی گرم استفاده کنید نه تنها به شما در بهتر خوابیدن کمک می‌کند بلکه با سرعت بخشیدن به متابولیسم چربی سوزی و کاهش هورمون استرس باعث کاهش وزن می‌شود. اگر شما جزو افرادی هستید که برای کاهش وزن از قند مصنوعی استفاده می‌کنید راه را به واقع اشتباه می‌روید چرا که ممکن است این ترکیبات مصنوعی میزان کالری کمتری داشته باشند اما مشکلاتی جدی برای سلامتی‌تان به‌وجود آورند.
خواص شگفت‌انگیز عسل برای سلامتی انسان به واقع حیرت‌آور است. این ماده مطبوع و لذیذ نه تنها ذائقه‌تان را تحریک کرده و شما را سر ذوق می‌آورد بلکه مزه و بوی منحصر به‌فردش نیز موجب خلق بسیاری از دستورهای غذایی بر پایه عسل شده است.

اما آیا به‌واقع این مایع کارامل مانند برای شما مفید است چرا که به‌نظر می‌رسد سرشار از کالری باشد. واقعیت این است که عسل بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود برای سلامتی مفید است.

پشتیبانی آنلاین واتساپ