به دنیای زنبورعسل و زندگی سالم خوش آمدید، مفتخریم که بهترین و عالی ترین و طبیعی ترین ماده غذایی و دارویی دنیا را تقدیم شما می کنیم ...

آیا عسل برای دیابت مفید است ؟

آیا عسل برای دیابتی ها مفید است ؟    
آیا واقعا عسل برای دیابتی ها مفید است ؟این سوالیست که همه دیابتی ها از ما میپرسند که آیا عسل میتواند بیماری مار را درمان کند ؟ آیا عسل برای دیابت مفید است ؟آیا بدون محدودیت میتوان از این فرآورده مصرف کرد ؟

این تصور در میان بیماران دیابتی از گذشته  وجود دارد که عسل درمان کننده مشکل این گونه از افراد می باشد بیش از ۹۰ درصد دیابتی ها چون نمی توانند از مواد شیرین دیگر استفاده نمایند  همیشه به دنبال عسل برای درمان بیماریشان هستند چون اینگونه می پندارند عسل به علت طبیعی بودن وشفا بودن حتما درمانی است برای مشکل دیابت این گونه از افراد پس همیشه بدنبال عسل برای درمان بیماریشان هستند آیا واقعا عسل میتواند درمانی باشد برای خلاصی از دست دیابت ؟

عسل با داشتن حدود ۸۰ درصد کربوهیدراتها جز موادشیرین اما شفا بخشی هست که خوردن زیاد این ماده دارویی برای این گونه از افراد توصیه نمی شود  افراد دیابتی به علت عدم ترشح انسولین کافی در بدن و داشتن گلوگز بیشتر در خون نباید از هر نوع عسلی استفاده کنند این افراد باید از عسلهایی با فروکتوز بیشتر نسبت به گلوگز آن استفاده نمایند عسل با داشتن انواع انزیمها ,ویتامینها ,مواد معدنی ,وعصاره گیاهان دارویی می تواند درمان و مرحم  فوق العاده ای  برای زخمهای دیابتی باشد و این گونه از افراد میتوانند با مالیدن عسل خالص به زخمهای بدنشان که از دیابت پدیدار شده نسبت به درمان آن اقدام کنند و مداوای آن را سرعت ببخشند  و همچنین میتوانند تحت نظر پزشک معالج از عسلهای بدون شکر و با فروکتوز بالا استفاده کرده و نیاز بدنشان را از این ماده حیاط بخش تامین نمایند به شرطی که مقدار مصرف و نوع عسل را برای تامین نیازشان رعایت کنند این افراد نباید بیشتر از یک قاشق غذاخوری از عسل در طول روز استفاده نمایند و هر عسلی نیز برای این افراد توصیه نمی شود بهتیرین زمان مصرف عسل برای این افراد یک قاشق مربا خوری صبح بصورت ناشتا و یک قاشق مرباخوری قبل خواب بصورت شربت عسل رقیق شده در آب می باشد  

بهترین نوع عسل برای این افراد چنانچه در بالا نیز بدان اشاره شد عسلهای با فروکتوز بالا می باشد و این عسلها را باید از مراکز تخصصی این فرآورده ها تهیه کرد و حتما در خرید این گونه عسلها دقت نمود چون هر عسلی قابل استفاده برای این بیماران نمی باشد و حتما باید قبل خرید به خالص بودن عسل مطمئن باشند چون عسلهای که در بازار عرضه میگردد یا تقلبی بوده و یا فاقد استاندارد و کیفیت لازمه می باشد و تهدید جدی برای سلامت این افراد بشمار می رود .

این افراد باید همیشه عسلهای با ساکارز زیر ۱ % را تهیه نمایند و همنچنین به مقدار فروکتوز عسل نیز توجه داشته باشند فروکتوز همان قند میوه می باشد و برای تجزیه شدن نیازی به ترشح انسولین ندارد و بر خلاف ساکارز نیازی به شکسته شدن در بدن ندارد و می تواند مستقیماً در روده جذب شود. مقدار استاندار نسبت فروکتوز به گلوگزعسل  در ایران۰/۹% است که باید نسبت این عدد برای این افراد بیشتر از این مقدار باشد یعنی حدود ۱% به بالا .هرچه مقدار این عدد بالاتر باشد یعنی میزان فروکتوز طبیعی عسل نیز بیشتر است و یک فرد دیابتی به راحتی میتواند عسل را مصرف کند همچنین متخصصان تغذیه نیز موافق اند که دیابتی ها  در یک رژیم غذایی متعادل می توانند مقدار کمی عسل خالص  مصرف کنند ولی به شرطی که شرایط گفته شده رعایت گردد.

پس نتیجه می گیریم که تصوری که در بین مردم وجود دارد که بیماران دیابتی بدون محدودیت و همانند یک فرد سالم می توانند عسل طبیعی را مصرف کنند اشتباه است  و فقط در شرایط ذکر شده در بالا می توانند عسل با درصد فروکتوز بالا را به میزان کم مصرف کنند. البته متخصصان طب سنتی با سختگیری کمتری مجوز خوردن عسل برای بیماران دیابتی را می دهند. و پاره ای از تحقیقات هم نشان داده است که مصرف معقول عسل برای بیماران دیابتی نوع ۲ مفید هست.

توصیه ما برای همه افراد جامعه این است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد پس در مصرف مواد شیرین مثل قند و شکر و …….که مضر بوده و تهدید جدی برای سلامتی هستند پرهیز نموده و عسل را به جای این مواد مضر جایگزین کرده وسلامتی خود و دیگر افراد خانواده را تضمین  نمائید امید است با استفاده از این ماده شفابخش و دارویی سلامتی و طول عمر حاصل گردد.
نوشته : بورس عسل اصغرپور  

پشتیبانی آنلاین واتساپ